donderdag 15 december 2011

De auto staat weer bij de garage

Zoals u in mijn vorig bericht al kon lezen hebben de "speciale" (aardgas/LPG)bougies niet lang geholpen.

Gisteren had ik een afspraak bij de garage om de zaak nog eens te bekijken/te bespreken.

De foutmeldingen werden uitgelezen. Nu werden fouten vastgesteld op cilinders 3 en 4. Alle vorige keren was dit op cilinders 1 en 2. Ik heb nagevraagd of men bij de vorige "reparatie" niet de bobines van plaats had verwisseld maar dat was zeker niet het geval.

De bougies werden ook bekeken. Die zagen er eigenlijk niet heel slecht uit (beetje zwart aan de rand). De vorige keer waren de bougies kapotgebrand (helemaal rood van kleur).

Alles (foutenrapport en foto's) werd naar D'Ieteren gestuurd met de vraag wat te doen. Nog dezelfde dag was er antwoord. Volgende stap is het meten van de compressie. Als die nog goed genoeg is wordt er geprobeerd het probleem op te lossen door de bobijnen te vervangen.

Wat er zal gebeuren als de compressie niet goed is, dat kon men mij niet vertellen...

Ik wacht vol spanning af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten