zondag 23 oktober 2011

Zware problemen (vervolg)

Als u hier voor het eerst komt, lees dan eerst de vorige berichten.

Een paar dagen na ons aangetekend protest (met afschrift naar de invoerder) ontvingen we een brief van de invoerder.

Kort samengevat:
- ga bij de dealer klagen en niet bij ons
- er zijn ook geen systematische problemen gekend met bougies bij het model VW Golf
- bougies zijn onderhevig aan slijtage en vallen dus niet onder garantie

Vooral het 2e puntje doet mijn bloed koken. Ze antwoorden hier namelijk naast de kwestie. In ons aangetekend schrijven hebben we vermeld dat er met de motor iets mis moet zijn waardoor de bougies abnormaal snel kapot zijn gegaan. (standaard onderhoudsinterval voor vervangen bougies is namelijk 60000km). Onderzoekswerk op het internet wijst dit ook uit.

Begin oktober werd het "niet lekker rijden" weer duidelijk waarneembaar inhouden.

Van de garagehouder zelf hebben we geen antwoord ontvangen op ons schrijven. Zij hebben enkel begin oktober een betalingsherinnering gestuurd.

1000 km na het vervangen van de bougies, op vrijdag 14 oktober (km-stand 21470) weer het probleem van zwaar inhouden/snokken en motorstoringslampjes. Ik belde met de garage maar omdat ik onmogelijk voor sluitingstijd daar kon geraken werd me gezegd op zaterdagvoormiddag langs te komen. Er ging een mecanicien aanwezig zijn.

Op 15 oktober werd de wagen weer uitgelezen. Er werden weer o.a. problemen met cylinders (overslag op cylinders 1 en 2) en nu ook met de brandstoftoevoer vastgesteld. Dit rapport ging men naar de invoerder doorsturen.

Op 19 oktober heeft mijn vrouw de garage gebeld met een vraag naar stand van zaken. Ze werd te woord gestaan door een geïriteerde bazin. De onbetaalde factuur kwam onmiddellijk ter sprake. De wagen moest tijdens de week binnengebracht worden omdat "een uitlezing op zaterdag niet bruikbaar zou zijn in Brussel". Mijn vrouw heeft het gesprek beëindig met de melding dat de communicatie maar beter schriftelijk kon verlopen.

Ondertussen had ik al met een advokaat gesproken. Zijn letterlijke woorden: "Ze spelen met uw voeten".
Samen met de advokaat hebben we nogmaals een aangetekend schrijven (nu een in gebreke stelling) aan de dealer gericht (met afschrift aan de invoerder).

We wachten op het antwoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten